keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

It's me!


Moi! Olen 17-vuotias tyttö pienen pienestä kaupungista. Harrastuksiini kuuluu urheilu sekä musiikki. Urheilua pyrin harrastamaan mahdollisimman monena päivänä viikossa. Juokseminen on yksi minun lempijutuistani. En käy kuntosalilla, eli lihaskuntoa teen kotona, pieniä kuntolaitteita käyttäen, kuten kahvakuulaa. Urheilusta tuli parivuotta sitten harrastus, koska halusin alkaa pitämään parempaa huolta terveydestäni, henkisesti ja fyysisesti. Juoksulenkistä tulee todella hyvä olo. Aluksi ei ollut näin. En pitänyt lainkaan urheilemisesta. Mutta kaikki on mahdollista, nyt urheilu kuuluu minun arkeeni. Toivottavasti jatkossa vielä enemmänkin.

Musiikkia harrastan myös kotona. Kävin pienempänä kaksi vuotta kitaratunneilla, ja vieläkin perustaidot ovat tallella, ainakin osittain.. Pienoa opettelin soittamaan itsekseni, mutta se "harrastus" on jäänyt tyystin. Laulaminen on se minun juttu. Laulan lähes jokapäivä. Olen esiintynyt pienen kaupunkini suurissa tiloissa, ja olen nauttinut siitä. Mutta kotosalla pidän enemmän siitä, että olen yksin.Olen hyvin itsekriittinen lauluni suhteen. Tykkään laulaa enemmän englanniksi kuin suomeksi. Haaveeni on että jokupäivä kykenisin laulamaan myös espanjaksi, mistä pääsemmekin opiskelun pariin.

Käyn kauppakoulua. Valitsin määränpääni sillä perusteella, ettei minulla ollut, eikä ole vieläkään mitään tulevaisuuden haaveammattia. Äitini oli myös käynyt kauppakoulun, ja hän kertoi miten paljon siitä koulutuksesta on ollut hyötyä hänelle. Olen ollut tyytyväinen valintaani.

Lähiaikoina minulle on hahmottunut mitä ehkä haluisin isona tehdä. Minun haaveeni ovat todella suuria, mutta on siinä hyvätkin puolensa. Tavoite täytyy aina olla, mutta ymmärrän kyllä että rimaa ei kannata nostaa liian korkeilla. Pystyisin kuvittelemaan itseni asianajajana tai psykiatrina. Minulla on tällähetkellä jo toinen oikeuskurssi menossa koulussa, ja se kiinnostaa minua todella paljon. Psykiatrin ammatista ei muita ajatuksia ole vielä tullut, muuta kuin se, että haluaisin auttaa ihmisiä. Tiedän että psykiatri on hyvin laaja käsite, ja että pitäisi tietää minkälaiseksi psykiatriksi haluaisin. Niin pitkälle en ole vielä miettinyt.

Unohdin jo melkein kertoa. Opiskelen jo neljättä jaksoa espanjaa. Ensimmäisestä tunnista lähtien minun motivaationi oli jo niin korkealla että tunsin oppivani kaiken mitä luin saman tien. Se tunne on vain jatkunut. Käytän myös vapaa-aikaani espanjan opisteluun. Haluan osata sitä jonakinpäivänä yhtä hyvin, kuin osaan englantia.

Mainitsen vielä yhden harrastukseni. Rakastan jalkapalloa. Tykkään katsoa sitä televisiosta. Olen myös innokas pelaaja, vaikka taitoja ei niin suuresti olekkaan.

Halusin kertoa itsestäni joitain perusasioita, koska videolla joku tuppaa aina unohtumaan. Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa tänne useimmin kuvia. En vain itsestäni vaan myös muista asioista ja luonnosta. Kuitenkin ennen olin todella innokas valokuvaaja, täytyy vain kaivaa se piirre taas esiin!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti