maanantai 16. joulukuuta 2013

Joulun odotusta

Hei kaikki!

Kuten oon jo sanonut, mun kirjoituskieli ei ole kovinkaan selkeää, joten pahoittelen jo etukäteen. Oon nyt koulun yleisessä tietokonehuoneessa koska mulla on hyppytunnit. Oli tarkoitus ottaa mukaan ihan loistava kirja mitä oon nyt jo jonkun aikaa lukenut, mutta unohdin sen kotiin. Mulla on tänään vielä ruotsia ja espanjaa. Ruotsi on lähtenyt sujumaan ihan mukavasti, ei ole ollut mitään suurempia oppimisvaikeuksia. Espanjan kurssista oon niin innoissani! Joka tunnilla oon oppinut jotain uutta, ihan huippua.
  Kuuntelen James Blunt:in uutta albumia Moon Landing. Oon ihan koukussa tähän. Kuuntelen tätä nykyään joka aamu bussissa! Ihanaa että loma alkaa perjantaina. Koulussa on ollut niin ihanaa ettei ole tarvinnut odotella lomaa, ja nyt se on jo näin lähellä. Onko muilla ollut tänävuonna rahallisia ongelmia joululahjojen suhteen? Juttelin just äskön luokkalaisten kanssa kyseisestä asiasta, ja monella tuntu olevan sama pulma. Nyt kun itelläkin on enää puolivuotta jäljellä tätä leppoisaa aikaa, ennen täysi-ikäisyyttä, pitäisi alkaa suunnittelemaan esimmäistä vakituista tai edes väliaikaista työpaikkaa. Vaalin mun vapaa-aikaa niin tiukasti. Mulle taisi jäädä traumat viimekesästä. Se että loma ei ollutkaan loma, vaan pelkkää työntekoa, otti niin voimille ja päähän. Mulle sinänsä on ihan sama mitä työtä teen, kunhan työilmapiiri on hyvä, ja kaikki työkaverit olisivat, tai edes yrittäisivät olla ystävällisiä. Kesätöissä ollessani jouduin silmätikuksi. Erään lapsellisen ja ärsyttävän muijan silmätikuksi. Se lisäsi kärsimystä ja tuskaa lomattomaan kesääni. Jatkoin siellä loman loppuun asti pelkästään rahan takia. Sen takia töitä kai tehdään, RAHAN takia.
  Joko mä rikastun laulamalla, tai sitten aloitan urani sellaisessa työssä missä pystyy kehittymään, ja mitä ihan oikeasti haluan lähes jokaikinen päivä tehdä. Ahdistaa tämä puheenaihe, työ.
  Rakastan joulua! Eniten tykkään siitä tunnelmasta mikä joka joulu on hiukan erilainen, mutta aina yhtä sydämellinen ja lämmin. Oman perheen kanssa omassa kodissa. Lisä plussaa tuovat ihanat jouluruoat, lahjat, kynttilät, joulukuusi, jouluelokuvat yms. Nykyään legendaarinen jouluelokuva Lumiukko saa mut kyynelehtimään. Ehkä siitä tulee niin vahvasti oma lapsuus mieleen. Ne jouluillat kun odotti nenä ikkunassa joulupukkia ja kävi keittiössä syömässä salaa raakaa piparkakkutaikinaa.
  Tämmösiä höpinöitä nyt tähänhätään. Koitan ennen joulua laittaa vielä videota tulemaan. Toivotan ihanaa joulunaikaa kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti